יולי 19, 2007
אין ספק מי הולך להיות הפרובלוגר הראשון בישראל
לאחרונה הגעתי לכמה תובנות לגבי פרובלוגינג ולאחר שיחה עם עידן שלומן שהפנה אותי לבלוג של נבו ונתן לי זווית ראיה קצת שונה, הבנתי שאין פה שום ספק בכלל. נבו אחד האנשים הכי צעירים בבלוגספריה הישראלית מוכשר בטרוף ומבין הרבה יותר טוב מאיתנו איך מתנהלים העסקים פה. לא רק שהוא מבין יותר טוב מרוב האנשים הוא גם מוכן ללמוד ותמיד שואל שאלות ומשתפר בהתאם. אם לא נרשמתם עדיין לפיד שלו לכו על זה.
נבו אני מחזיק ממך. תמשיך כך.
19 ביולי, 2007 בשעה 1:37
יש לו פוטנציאל גדול מאוד והוא יודע לקרוא את המפה נכון, אבל פרובלוגינג בישראל זה לא דבר קרוב.
בהצלחה נבו.
19 ביולי, 2007 בשעה 5:33
כתבתי על זה אתמול
אכן מעניין הנושא… נראה מה יהיה
19 ביולי, 2007 בשעה 10:26
ליאור תודה רבה!
אני באמת מנסה ללמוד וגם ללמד.
בקשר לפרובלוגר הראשון אני מנסה כל הזמן מחפש דרכים לפתח את הפרובלוגינג ואני חושב שעליתי על משהו ואכתוב עליו בקרוב בבלוג.
19 ביולי, 2007 בשעה 10:27
לחפש* - הקלדתי מהר מדי
19 ביולי, 2007 בשעה 4:34
עמית אני לא מסכים איתך,
פרובלוגינג מתבצע גם היום בישראל.
בכל מקרה, הבעיה היחידה עם כל הדבר היא שנבו אפילו לא יודע שהוא עושה זאת ועדיין מחפש את הפרובלוגר הראשון בארץ (http://kesefnet.blogli.co.il/archives/45).
אם זה שעושה זאת לא יודע, אז מה זה אומר על אלו שלא ?
19 ביולי, 2007 בשעה 4:38
או שהוא עושה לכולם הפוך על הפוך, גם יכול להיות לא?
19 ביולי, 2007 בשעה 9:11
עידן, אתה יכול לציין שם של בלוגר אחד בארץ שמתפרנס מכתיבת הבלוג?
אם יש מישהו בארץ שבאמת יכול להתפרנס מבלוג זה נבו. אני מסכים.
המספרים עד עכשיו אומרים שיש לו עוד הרבה עבודה.
19 ביולי, 2007 בשעה 9:35
עמית, אם המספרים אומרים שיש לו עוד הרבה עבודה איך הוא יכול להתפרנס מזה?
לדעתי כרגע, אלא אם מישהו יוכיח אחרת, אין בארץ אף אדם שיכול להתפרנס מהבלוג שלו. בטח ובטח אם הוא נשאר בתחום הפרסומות בלבד.
בארה”ב בלוגים רצינים מרוויחים את מרבית כספם באופן עקיף - אם זה עבודות שהם קיבלו בשל כתיבתם האיכותית, המון תרומות שניתנות להם (לא הבנתי מה הקטע של אמריקאים ותרומות) ואפילו קווי ביגוד והלבשה שהם מוכרים.
נבו, לדוגמא, יודע להסביר ולהשתמש במערכות פרסום שונות בארץ אבל כמו שכתבתי בבלוג שלי, פרסום בארץ באינטרנט ככלל ובבלוגים כפרט לא הולך ולא משנה כמה תנועה תהיה באתר. עקבתי אחרי התנועה אצל נבו ולמרות שלאחרונה היא גודלת בקצב רצחני היא עדיין לא מספקת בשביל הכנסה חודשית.
אתרים כמו וואלה, YNET שבהם התנועה מטורפת והפרסומות עלו כבר לשלב הבא של משחקים, פלאש וכדומה - באתרים אלו הרווחים מהפרסום הם כבר רווחים רציניים ועד שהמנטליות הישראלית לא תשתנה בנוגע לבלוגים ובנוגע לפרסומות אף בלוגר לא יהיה פרובלוגר, אלא אם כן פשוט נתחיל לכתוב באנגלית…
19 ביולי, 2007 בשעה 9:36
ושלא תבינו אותי לא נכון, אני מבקר קבוע אצל נבו ואני אוהב מאוד את הבלוג שלו, הלוואי והוא יזכה להיות הראשון שמצליח!
19 ביולי, 2007 בשעה 9:43
אני מסכים איתך שהנושא שלו לא מספיק טוב בשביל להיות הפרובלוגר הראשון בישראל. יכול להיות שעם הזמן הוא יעבור לכתוב על אינטרנט, חדשות וכל מיני דברים שנוגעים לציבור רחב יותר ואז הוא יוכל לנצל את הידע שלו במערכות שהוא כותב עליהם על מנת להרוויח יותר כסף.
19 ביולי, 2007 בשעה 9:50
יותר כסף אולי, מספיק כסף לפרנסה? אין מצב ואתה כבר יכול לראות את זה בבלוגרים פופולריים בתחום.
ליאור, בלי קשר, אלא אם כן אתה חבר טוב של עצמך
בווידג’ט של מגיבי על תוסיף את השם שלך ככה לא תהיה המגיב על בבלוג של עצמך. או שזה מכוון ואז תשכח ממה שאמרתי
19 ביולי, 2007 בשעה 10:41
עמית, נתחיל מזה שאני לא קורא את הבלוג של נבו. הפתעה. אני גולש ממוצע, אני מרפרף על האינטרנט - מידי פעם צדה אותי כותרת מעניינת שמושכת אותי לקרוא מאמר מסויים - מידי פעם אני אפילו מגיב.
אם זאת, אני מוכן לערוב לכך שנבו מרוויח יותר מכל בלוגר אחר “נחשב” מערוצים הקשורים לאינטרנט בלבד [ אדסנס, תוכניות שותפים, קישורים ממומנים(לא אדסנס), תשלום לפוסטים וכדומה ] .
הגדרה שלי למהו פרובלוגר : אדם אשר מרוויח כסףמכתיבת תכנים המפורסמים תחת בלוג.
בו נניח הנחת יסוד האומרת כך : פרובלוגר ממוצע בישראל עושה 50$ מכל בלוג ממוקד ( למרות שלפי דעתי, אפשר להגיע להרבה יותר ). הרווחים יכולים להגיע מכל ערוץ אינטרנטי בלבד ! - הרצאות בכנס או ייעוץ לא נחשב.
וגם שבשביל להקרא פרובלוגר אתה צריך להרוויח לפחות 2,000$ קאש כל חודש.
זאת אומרת, שאם יש לנו 40 בלוגים ממוקדים - הגענו לזה.
תחשוב בגדול ( או בקטן ותכפיל בכמות ), גם בחו”ל אף אחד לא מתפרנס מבלוג אחד ויחיד.
זו דרך מעניינת, אבל היא מאוד קשה לביצוע, תפעול ותחזוק.
יש גם דרכים אחרות.
–
דרך אגב, הנושא של נבו הוא מצויין !
–
זה על קצה המזלג, באמת שאני לא מבין את הבלוגרים בישראל,
אתם רוצים להרוויח ? תתייחסו אל הבלוגים שלכם כעסק ולא כאל יומן ( ראבק, את מי זה מעניין מה עשיתם בקיץ האחרון ) , תתחילו ללמוד איך עושים שיווק באינטרנט. אמיתי, מושך ובעיקר מוכר.
19 ביולי, 2007 בשעה 10:43
liorry,
זה בדיוק מה שאמרתי, תקרא את התגובה הקודמת שלי.
אני לא חושב שבקרוב נראה פרובלוגר ישראלי.
19 ביולי, 2007 בשעה 10:47
עמית, סבבה, אז עמך הסליחה.
עידן, מסכים איתך לחלוטין… במידה ומישהו מעוניין להרוויח הוא צריך להיות עסק ועל זה בידיוק אמרתי
19 ביולי, 2007 בשעה 10:52
עידן,
כנראה שאנחנו לא מסכימים על ההגדרה של פרובלוגר.
לדעתי פרובלוגר הוא מי שמתפרנס מכתיבת בלוג. (מסוגל להתקיים מכתיבת בלוג בלבד)
2000$ כל חודש זאת משכורת לא רעה ונבו לא קרוב לשם, גם אם הוא מרוויח יותר מבלוגר “נחשב” אחר.
זה יהיה לא הוגן מצדי להכנס לסכומים שנבו מרוויח, אם הוא ירצה הוא יכול להעיד על עצמו, אבל אני לא חושב שכרגע אפשר לקרוא לו פרובלוגר ואני מסכים שיש לו פוטנציאל להגיע לשם מתישהו.
19 ביולי, 2007 בשעה 11:03
איך ההגדרה שלך סותרת את שלי?
אני גם חושב שייעוץ חיצוני או הרצאות לא נחשבים פה.
בקשר לנבו, הוא בהחלט לא צריך לחשוף את הסכום שהוא מרוויח - זה לא צריך לעניין אף אחד חוץ ממנהל הבנק שלו. מה שכן, אני יכול שוב רק לנחש ניחוש מושכל שרוב הכסף שנבו מרוויח הם לא מהפרסומות בצידי התוכן אלא מהתוכן עצמו ( נשמע מוזר נכון ?
: צריך רק לחזור לפה :http://liorry.blogli.co.il/archives/128#comment-585 ), אני צודק ?
19 ביולי, 2007 בשעה 11:11
נבו! איפה אתה כשצריכים אותך?
19 ביולי, 2007 בשעה 11:29
עידן, בהמשך לתגובתי ב http://liorry.blogli.co.il/archives/128#comments
אני חושב שהנושא של נבו אכן נושא מצויין ונוח בדרכו להפוך לפרובלוגר - פשוט כי המאמרים שלו נותנים לגיטימציה לשים קישורי אפילייאט.
אני שוכנעתי
19 ביולי, 2007 בשעה 11:49
קישורי אפילייאט מאפשרים לו להרוויח יותר מאשר רוב הבלוגרים האחרים.
עדיין הוא לא עושה 2000$ לחודש (או אולי כן??)
אגב, אני חושב שהגישה הישראלית לקישורי אפילייאט היא מאוד שלילית ואני לא מבין למה. אם הפוסט מביע דעה אמיתית ומכיל קישורי אפילייאט לדעתי אין בכך שום דבר רע.
19 ביולי, 2007 בשעה 11:56
נכון מאוד עמית. גם אני אמרתי לו: ” אין לי בעיה שתרוויח עלי כמה שבא לך, כל עוד אתה מייצר לי ערך זה סבבה מבחינתי”
20 ביולי, 2007 בשעה 12:21
עידן, אני מאמין שאם מספר הקוראים שלי יגדל ואם אשווק את הפוסטים הישנים שלי בחוכמה, אני ארוויח המון כסף על קישורים דרך הפוסטים כמו שאמרת.
בקשר לפרובלוגר אני דווקא חושב כמו עמית, פרובלוגר הוא מישהו שמתפרנס מהבלוג שלו ולא אחד שמרוויח כסף מכתיבת תכנים מהבלוג שלו.
אם הייתי פותח בלוג וכותב עם שגיאות ובצורה מזלזלת אך הייתי מוסיף קישור ומרוויח קצת כסף על הקורא וחצי שהיה לי, הייתי פרובלוגר?.
ליאור(Y), תודה שעידכנת אותי על הדיון לא חשבתי שיתפתח דיון כל כך מעמיק עלי ועל הפרובלגינג.

תודה רבה.
אגב, אם כבר מדברים על פרובליגינג יש לי רעיון לגישה חדשה בקרוב בבלוג, מקווה שתיקחו בה חלק ותכתבו עליה.
20 ביולי, 2007 בשעה 12:23
ולא אני לא מרוויח 2000$ לחודש, אני מרוויח 1$ בערך ליום.
אם ארוויח ממשהו כרגע זה רק האתר שאפשר להכניס בו קו”ח.
20 ביולי, 2007 בשעה 3:32
למה לי פרובלוגינג עכשיו?…
בעקבות דיון שהתפתח אצל ליאור, חשבתי קצת והחלטתי לכתוב פוסט קצר בנושא…